Sunday, September 12, 2010

PERKHIDMATAN ASSALAM GLOBAL

MEMBEKAL DAN MENJUAL BARANGAN SAINS,KEMAHIRAN HIDUP,HARDWARE,DAN AKSESORI KENDERAAN.

Sunday, September 5, 2010

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN KPD SUME BLOGGER

sempena ketibaan hari raya ini sy ingin mengucapkan selamat hari rye kpd sume blogger2 yg ada..dan jgn dilupakan org yang sdg dlm kesusahan.sbb yang bnyk menderita skrg adalah saudara kita sendiri.iaitu sesama islam iaitu muslimin di muka bumi ini..berbagai fitnah dan tohmahan yang di terima oleh umat islam di mse ini..dan dah diterapkan pemikiran negatif yang kita sndiri fikir tak masuk dek akal..Islam itu suci dan benar...adakah kita lupa dgn pengorbanan Rasulullah terhadap perjuangan menyebarkan islam.bertapa terujinya baginda..kita sbg insan biasa ini xmampu menerima sgla ujian sebegitu...di sini shaja stakat ini..smoga kalian di luar sana mampu mengharungi hidup yang pnuh dgn ujian dan cabaran..wasalam.

Friday, July 9, 2010

GAMBAR MASA AKU TINGKATAN 5............





CUBA KORANG TEKA KAT MANE NI?TENGOK LANTAI DAN CARPET YG DIGUNAKAN..MESTI KORANG TAU.........

Saturday, June 26, 2010

cerita baru

poster

7 PERKARA REMEH DALAM BUANG AIR KECIL TAPI PERLU DI AMALKAN.

1 Buang air kecil dengan cara mencangkung atau dudu bertinggung di atas kaki kiri ialah sunnah Nabi. Melakukannya dapat pahala dan dianggap ibadah

2 Buang air kecil berdiri ialah cara orang kafir.

3 Berdehem akan mengetuskan air kencing daripada pundi kencing dan saluran kencing (urethra)

4 Berdehem boleh mengelakkan batu karang.

5 Berdehem boleh menghilangkan rasa waswas ketika solat.

6 Berdehem boleh mengelakkan penyakit kencing tidak tus

7 Bersikap teliti dalam perkara kecil seperti buang air kecil akan melatih kita untuk lebih teliti dalam sebarang pekerjaan.

Tuesday, June 8, 2010

kiamat semakin dekat


assalamualaikum,adakah kita sedar dunia yang kita pijak ini semakin bergolak.dengan tangan manusia bumi boleh hancur dan boleh menjadi baik..dengan masalah perbalahan sesama manusia yang tidak berpenghujung.dan ekonomi dunia yang tidak menentu,dan global warming yang menyebabkan cuaca dunia tidak menentu..adakah ini yang manusia mahukan selama ini???orang yang kaya akan menjadi kaya bersama konco-konconya.sedangkan orang yang miskin akan menjadi lebih miskin..inilah dia dunia ciptaan manusia dengan pemerintahan sekular...semakin kita kejar dunia,dunia akan lebih jauh dari kita..

Saturday, May 8, 2010

Kenapa nasib aku begini?

Pada 5/5/10 aku seperti biasa masuk syif petang.biasalah kene keje 12 jam.keje kilang lah katakan..Tapi pada arini ada sesuatu berlaku.bila aku datang jek keje pada pkul 6.55 ptg..Aku di pangil ke ofis.Mana tak peliknya,aku ni keje dalam line,jaga production..ini tetibe plak aku di panggil ke ofis..bila aku msuk dalam ofis aku ingatkan orang atasan aku nak tanye pasal smalam kenapa xdpat output.coz selama aku keje dlm 2 thn lbh kat kilang ni,xpnah aku downkan msin sebyak semalam..senbab aku keje malam..papeal ari keesokanya baru aku dapat tau bermcam-mcam hal...tapi rupanya sangkaan aku meleset..sebaliknya di org tanye aku,aku ada potong wayar msin ke semalam.ada 3 orang atas aku yang berdepan ngan aku ni..aku yang xtahu apa2,terus terpinga-pinga dah macam ayam katik..aku cakaplah 'saya xtahu apa2 bos,semalam sy down mesin sebab ada quality isu.bukanye sy downkan pasal wiring.'..........Rupa2nya aku di sabotaj oleh makhluk yang sngat2 bsuk ati dan limpa..semasa aku balik keje pada 4/5 rupanya ads orang yang potong wayar msin aku..kalu sikit xpe..tapi byak siot.apa kejadahnya sume ini..aku telah di sabotaj oleh orang yang aku sendiri xtahu sape.. cite ni belum habis setakat ini,aku akan ceritakan di lain hari..
video

Wednesday, April 28, 2010

BERTAPA SUSAHNYA NAK CARI MAKAN

susahnya nak dapatkan modal untuk bisnes..dah turun naik pejabat..tapi still tak membuahkan hasil..kene buat kertas kerja banyak..kekadang terasa putus asa jugak nak buat..tapiaku pk,kalu kita tak ubah diri kita,sape lagi yang nak ubah diri kita..sampai bila nak makan gaji yang hanya tunggu ujung bulan kuar gaji je..kalu nak tggu gaji naik pun kene setahun sekali..itupun kalu naik..kalu ekonomi merosot,memang jgn arap nak dpt naik..itulah kehidupan..

Tuesday, April 27, 2010

eh,kasut baru lagi..hehe

NAIK DAN TURUN...

hidup ni kekadang ada turun n naik..xsemestinya kita sentiasa berada di atas..ada masa kita akan berada di bawah..mungkin ini dah lumrah dunia..dan sebab itulah kita diturunkan di dunia ni..mungkin ada yang dah bersedia,mungkin ada yang belum bersedia lagi..tapi kita kene ingat,kalu kita susah,ada lagi orang yang susah dari kita..dan begitu juga sebaliknya...

Saturday, April 24, 2010

NAK Beli BEG..BLEH R CONTAC AKU...

MASA SEMAKIN PENDEK.........

sekarang ni bila dah keje barulah aku tau masa tu pendek sngt2..bangun tido g keje.n mcm2lah rutin harian setiap ari...n xde mse utk buat bende laen.lelagi bila aku tgah pk nak becucuk tanam ni..cz gaji kecik,xckup nak tampung kehendak aku yang kekadang melampau..nak cari duit punye pasal,kekdg telupe tentang org keliling...setiap hari ada jek aktiviti nak buat,kekdang ase letih jgk idup mcm ni..tapi kalau xkje cmane nak dpt wet...

Wednesday, April 21, 2010

I LOVE ALLAH

THANKS TO ALLAH....

Saturday, April 17, 2010

HidupHanyaSementara......

Adakah anda ingat mati dan kita tidak ada seorang yang hidup pun pernah merasai mati..kecuali mati akal.hahaha..dan sebenarnya mati ini adalah kehidupan barudan kehidupan sebenar bagi seseorang.walau sekuat mana,segagah dan sekaya mana sekalipun,mati tetap akan hadir..kita mesti berfikir sebab apa kita hidup di dunia ini dan diturunkan di dunia ini..